Een betaalde hobby

Ooit besloot ik van mijn hobby mijn werk te maken. Tegenwoordig draai ik het om, waarmee de ware passie komt bovendrijven. Naast de toewijding kan ik terugvallen op een grote routine, ontwikkeld vanuit monteurservaring die teruggaat tot het midden van de jaren tachtig. Vanuit gemodificeerde Kevers en 914's rolde ik tussen 1990 en 1995 steeds meer in de Porsches. Dat kreeg een vervolg bij enkele gerenommeerde specialisten in deze sportwagens, waarna ik eind 2001 zelf Renntech oprichtte. Toen ik vanaf 2011 voor een periode op Curaçao verbleef, kon ik mijn geliefde merk niet loslaten en het sprak eigenlijk wel voor zich dat ik er na terugkeer in Nederland mee verder zou gaan. Het betekende de geboorte van Rebel Engineering in 2013. Zonder tijdsdruk haal ik het beste uit iedere luchtgekoelde Porsche, alsof ik hem voor mezelf klaarmaak. Een overzichtelijk schema en een opgeruimde werkplaats betekenen dat ik me optimaal kan focussen, een cruciale factor bij deze hoogwaardige Duitse techniek.

Rebel Engineering is er niet voor iedereen

Ik concentreer me volledig op de luchtgekoelde Porsche-modellen, dus de 911 tot en met de 993-generatie, de 912, de 914 en de 356. Dat doe ik voor klanten die mijn vakmanschap begrijpen, die oprechte zorg voor hun oldtimer of youngtimer wensen. De ware liefhebbers, die beseffen dat fijngevoelige techniek niet luistert naar het tikken van de klok. Voor elke auto neem ik de tijd, zonder dat het een eeuwig project ‘in de verloren uurtjes’ wordt. Daarbij behoud ik de flexibiliteit om onverwachte technische problemen op te lossen. Met deze filosofie werk ik voor een selecte groep klanten met wie ik een fijne band opbouw. We hebben chemie met elkaar, we delen dezelfde passie. Het voelt als een ‘Rebel-community’.

Rebel Engineering in het Puur Porsche Magazine

"Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Na een tiental jaren ondernemerschap in de Porsche-wereld gaf Erwin Jansen zijn leven een andere wending.

Lees het artikel